Webdizajn trendy na rok 2019 – 9.časť: Chatbot/Machine Learning
25. januára 2019
Tipy na vytvorenie úspešnej Facebook kampane
11. februára 2019

Prvý krok ako ovládnuť Facebook reklamu
Business Manager

V našom minulom článku ste sa dočítali, aké sú výhody reklamy na Facebooku a prečo sa do nej stále oplatí investovať. Na začiatok by som vás rád upozornil, že nikto vám nedokáže garantovať výsledky vašich kampaní. PPC špecialisti a firmy, ktoré sa reklamou na Facebooku zaoberajú, vám vo väčšine prípadov dokážu zaručiť iba cenu za klik (CPC). Zatiaľ som sa nestretol s firmou, ktorá by klientom prisľúbila výsledky vo forme konverzií alebo obratu a to z veľmi jednoduchého dôvodu:

„Priviesť na e-shop potenciálneho zákazníka je jedna vec, no premeniť ho na platiaceho zákazníka je vec druhá.“

To, či sa nakoniec rozhodne nakúpiť alebo využiť vaše služby, závisí od mnohých faktorov. Veľkú rolu v tom hrá dôveryhodnosť e-shopu, ponúkaný tovar, recenzie zákazníkov a taktiež cena. To sú veci, ktoré PPC špecialista nedokáže ovplyvniť.

Ak ste teda pripravení Facebook reklamu minimálne vyskúšať, poďme do toho! Tento postup založenia nového účtu budem písať krok po kroku tak, aby sa ani úplný začiatočník nestratil. Upozorňujem však, že Facebook zvykol meniť design a rozloženie Business Managera. Môže sa tak stať, že niektoré veci nebudú rovnako ako na priložených obrázkoch. Vtedy budete musieť danú voľbu pohľadať :)

Registrácia do Business Managera

Ak máte účet na Facebooku, registrácia do Business Managera je veľmi jednoduchá. Po tom, ako sme sa dostali na hlavnú stránku Business Managera, klikneme na tlačítko „Vytvoriť účet“. Vyskočí na nás popup okno, v ktorom zadáme pár základných informácií – názov nášho nového reklamného účtu, naše meno a emailovú adresu.

V ďalšom kroku vyplníme adresu firmy a zaškrtneme „Promote its own goods or services“. Následne sa nám zobrazí správa o úspešnom založení účtu. Stačí už len kliknúť na odkaz s potvrdením, ktorý nám prišiel emailom a účet máme úspešne založený!

Nastavenia firmy

Poďme sa pozrieť na základné nastavenia. Musíme ich nastaviť ešte predtým, než sa vrhneme do tvorby kampaní. Otvoríme si menu v ľavom hornom rohu a klikneme na položku „Nastavenia firmy“. Všetky nastavenia týkajúce sa nášho účtu nájdeme v tejto sekcií.

Údaje o firme

Na tejto stránke si starostlivo skontrolujte, či sú všetky zadané údaje o vašej firme správne. Ušetríte si tak prípadné starosti s fakturáciou. Nezabúdajte, že na to, aby ste mohli mať spustenú Facebook reklamu, musíte byť platcom DPH. Ak nie ste platiteľom DPH a nechcete sa ním stať, ideálnou voľbou pre vás môže byť čiastočný platca DPH podľa § 7a, viac sa dozviete TU.

Reklamné účty

Ďalším dôležitým krokom je vytvorenie reklamného účtu. Na podstránke „Reklamné účty“ klikneme na tlačítko „Pridať“. Ak ste doteraz s Business Managerom nepracovali a nemáte vytvorený reklamný účet pod iným kontom, klikneme na tlačítko „Create a New Ad Account“. Zvolíme trefné meno, nastavíme správnu menu a klikneme na „Vytvoriť reklamný účet“. Tadá! Náš nový reklamný účet je na svete. Ešte pár nastavení a môžeme sa pustiť do našej prvej kampane.

Platby

Používaním Business Managera máte dve možnosti pridania spôsobu platby za reklamu. Prvá možnosť je pridanie spôsobu platby na podstránke „Platby“. Tento spôsob platby bude prednastavený pre všetky vaše reklamné účty.

Ak chcete mať pre každý reklamný účet nastavený iný spôsob platby, musíte sa prekliknúť na podstránku „Reklamné účty“. Tu si zvolíte reklamný účet, pre ktorý chcete platbu nastaviť. Následne si rozkliknete možnosti v pravom hornom rohu (vedľa tlačítka „Otvoriť v Správcovi reklám“). Stačí už len kliknúť na tlačítko „Pridať spôsob platby“ a vybrať si z ponúkaných možností.

Zaujímavosťou je, že pri výbere spôsobu platby pre konkrétny reklamný účet vám Facebook ponúkne viacero možností. Vašu útratu za reklamu tak budete môcť zaplatiť kartou, bankovým prevodom alebo cez Paypal.

Prepojenie s Facebookom a Instagramom

Ešte predtým, než sa pustíme do tvorby našej prvej kampane, musíme prepojiť svoj Business Manager účet s našou Facebook stránkou a Instagramom. Preklikneme sa na podstránku „Stránky“, kde klikneme na tlačítko „Pridať“. Následne záleží na tom, či máte vytvorenú stránku na Facebooku alebo nie. Ak Facebook stránku máte, klikneme na voľbu „Pridať stránku“ a zadáme jej názov, v opačnom prípade klikneme na „Vytvorte novú stránku“ a na pár kliknutí si vytvoríme novú.

Pre prepojenie nášho účtu s Instagramom klikneme na podstránku „Účty na Instagrame“. Opäť klikneme na „Pridať“ a prihlásime sa do svojho Instagram účtu. Ak máme prepojený Instagram s Facebook stránkou, zobrazí sa nám popup okno ako na obrázku nižšie. Pre úspešné prepojenie stačí kliknúť na „Pridať účet“.

Gratulujem! Ak ste sa dočítali až sem a podarilo sa vám úspešne prejsť všetkými nastaveniami, môžete začať s tvorbou vašej prvej reklamnej kampane. V ďalšom pokračovaní sa dozviete ako vytvoriť kampaň, ktorá funguje a ako vyhodnocovať jej výkonnosť.

Predošlé časti o Facebook reklame:
1. časťStále váhate, či sa vám oplatí reklama na Facebooku?

Sme si vedomí toho, že nie každý má čas na svojpomocné skúšanie a testovanie reklám, ktoré nemusia prinášať vysnené výsledky. Neváhajte sa na nás obrátiť! Pomôžeme vám ušetriť náklady na reklamu a hlavne kopec času.