Webdizajn trendy na rok 2019 – 8.časť: Mikroanimácie
14. januára 2019
Webdizajn trendy na rok 2019 – 9.časť: Chatbot/Machine Learning
25. januára 2019

STÁLE VÁHATE, ČI SA VÁM OPLATÍ REKLAMA NA FACEBOOKU?

Nie je to už to, čo bývalo pred pár rokmi. V naších štatistikách vidíme vyššie ceny za klik a obecne zhoršenie výsledkov oproti predošlým rokom. Facebook už pomaly ale isto prestáva byť hlavnou platformou, na ktorej travíme svoj voľný čas. O svoje príspevky sa delíme hlavne na Instagrame. Hlavným dôvodom je dosah našich príspevkov, takže interakcia s našimi fanúšikmi je niekoľkokrát vyššia. Veľmi dobrou kombináciou je reklamná kampaň na Facebooku a zároveň na Instagrame. Reklamu na oboch platformách viete vytvoriť a spravovať na jednom mieste – v Business Manageri, oficiálnom nástroji od Facebooku.

Facebook je v dnešnej dobe tak obrovské médium, že si ho ešte stále nemôže dovoliť ignorovať žiadna firma. Veď kto nie je na Facebooku, akoby nežil. To, že vaša firma potrebuje Facebook stránku už viete, rovnako ako 80 miliónov ďalších firiem.

Facebook je miesto, kde sa zdržiavajú vaši budúci zákazníci. Má obrovskú základňu používateľov, ktorí tam každý deň trávia nesmierné množstvo času. Navyše, 6 miliónov aktívnych inzerentov vypovedá o tom, že to má zmysel.

„Možno si to neuvedomujete, no vaše príspevky sa zobrazia menej ako dvom percentám vašich fanúšikov. Takto funguje organický (neplatený) dosah na Facebooku. Smutné, no pravdivé.“


Poviem vám, aká je naozaj pravda marketingu na Facebooku. Ak chcete, aby vás vaši zákazníci objavili, musíte do Facebooku investovať peniaze. Dobrou správou je, že na to nepotrebujete obrovský budget.

S rozpočtom 10€ uvidí vašu správu 7 300 až 31 000 ľudí. Vy sa rozhodujete o tom, komu reklamu ukážete a na koho sa rozhodnete cieliť. Ako cieliť reklamy tak, aby sa zobrazovali vašim budúcim zákazníkom sa naučíme v ďalšom článku.

Remarketing ako povinnosť nielen pre eshopy

Ak nepracujete s reklamami na Facebooku, robíte obrovskú chybu. No ak nevyužívate Facebook remarketing, reálne prichádzate o peniaze. Ak neviete, čo je remarketing a ako funguje, veľmi jednoducho ho na následujúcom príklade pochopíte.

Chcete si kúpiť nový kuchynský mixér. Prezeráte si rôzne eshopy, kontrolujete cenu na Heureke. Nie ste si ale istý, ktorý je pre vás ten najlepší, tak si necháte pár dní na rozmyslenie. Na ďalší deň na vás všade vyskakujú reklamy na kuchynské mixéry a vy sa pýtate sami seba, odkiaľ vedia, že potrebujem nový mixér? Nie je to náhoda, je to remarketing!

Viac technické vysvetlenie je nasledovné: Eshop, na ktorom si mixér prezeráte má nainštalovaný pixel (trackovací kód), ktorý eshopu odosiela údaje o tom, aké produkty ste si prezerali, či ste ich vložili do košíka alebo či ste objednávku dokonca odoslali. Eshop má v Business Manageri (oficiálny nástroj na tvorbu reklám na Facebooku) nahraný katalóg produktov, ktorý ponúkajú. Vďaka tomu vám dokáže Facebook ukázať reklamu na produkty, ktoré ste si naposledy prezerali.

Viac o fungovaní remarketingu a jeho nastavení si povieme v jednom z ďalších článkov.

Výsledky kampane vidíte okamžite

Facebook reklama je na rozdiel od iných médií veľmi rýchla. Spustíte kampaň a o pár hodín už vidíte prvé výsledky. V závislosti od vášho budgetu, reklama na Facebooku vám dokáže priniesť už prvý deň kampane stovky návštev eshopu. Koľko reálnych zákazníkov z nich nakoniec bude, záleží aj na iných faktoroch. Prehľadnosť eshopu, jednoduchá objednávka a dôveryhodnosť eshopu sú tie najdôležitejšie.

Prečo by ste mali začať s reklamou na Facebooku už dnes?

Lepšia príležitosť na investovanie do reklamy na Facebooku už nepríde. Každým dňom začína s Facebookom pracovať viac a viac firiem. Prichádzajú svetové firmy, ktoré sú ochotné do reklamy na Facebooku investovať stovky tisíc Eur. Cena za klik (CPC – cost per click) ide výrazne hore. Našťastie je stále veľmi efektívna a pomerne lacná. O pár rokov ale príde doba, kedy sa pre mnohé firmy jednoducho nevyplatí. Vtedy budeme musieť prejsť na iné médium. Prečo ale dovtedy nevyťažiť z Facebook reklamy maximum?

V ďalšom článku sa podrobne pozrieme na to, ako s reklamou na Facebooku začať. Tvorba účtu, nastavenie firemných údajov a platieb a začneme s tvorbou prvej kampane. Okrem toho mnoho praktických tipov a trikov. Sledujte nás, aby Vám nič neuniklo! :-)