Zvýšte svoj konverzný pomer vďaka Facebook remarketingu
27. februára 2019

Veľký sprievodca reklamnými formátmi na rok 2019

Každá sociálna sieť má svoje vlastné pravidlá. Veľakrát sa v nich aj šikovný jedinec stráca. To je však už dnes minulosťou. Prinášame vám veľkého sprievodcu reklamnými formátmi na rok 2019.

Tento článok vám odporúčame uložiť do obľúbených, budete sa k nemu totiž vracať vždy, keď budete chystať príspevok na sociálne siete. Na oplátku sa ho budeme snažiť vždy udržiavať aktuálny a prehľadný.

Všetky uvedené veľkosti sú iba odporúčané. Pokojne môžete nahrávať fotky s väčšími rozmermi, no dbajte na to, aby ste zachovali správny pomer strán.

Najčastejšie rozmery pre platformy:


Facebook Profile Photo (180 x 180 px)
  • Minimálna šírka profilovej fotky je 180 px
  • Na stránke sa zobrazí vo veľkosti 170 x 170 px
  • Náhľad fotky (thumbnail) má rozmery 32 x 32 px
  • Na smartfónoch sa zobrazuje vo veľkosti 128 x 128 px
  • Nezabudnite, že profilová fotka sa zobrazuje ako kruh

Naše odporúčanie:

  • Ako profilovú fotku použite logo vašej firmy
  • Zjednoťte ju na všetkých sociálnych sieťach
Facebook Cover Photo (820 x 312 px)
  • Minimálna veľkosť je 400 x 150 px
  • Na smartfónoch sa zobrazuje vo veľkosti 640 x 360 px
  • Pre dosiahnutie najlepšej kvality použite RGB model
  • Odporúča sa JPG formát s veľkosťou do 100 kB
  • Ak vaša úvodná fotka obsahuje logo alebo text, využite PNG

Naše odporúčanie:

  • Uistite sa, že váš cover zapadá do vašej vizuálnej identity
  • Použite video namiesto fotky a odlíšte sa od konkurencie
  • Nesnažte sa ho prekombinovať, stavte na jednoduchosť
Facebook Single Image (1200 x 630 px)
  • Odporúčané rozmery fotky sú 1200 x 630 px
  • Na stránke sa zobrazí s maximálnou šírkou 504 px
  • Výška obrázka sa mení so šírkou

Naše odporúčanie:

  • Ak veľkosť nahranej fotky nepresahuje 100 kB, vyhnete sa tak nechcenej kompresií – zhoršeniu kvality fotky
  • Obsah obrázka prispôsobte vašej cieľovej skupine
Facebook Event Image (1920 x 1080 px)
  • Vo feede sa bude zobrazovať vo veľkosti 470 x 174 px
  • Ak nenahráte obrázok s presnými rozmermi, Facebook automaticky berie stred vášho obrázka

Naše odporúčanie:

  • Použite obrázok, ktorý najlepšie vystihuje danú udalosť
  • Nesnažte sa tam napchať všetky informácie o akcií, na to máte priestor v popise akcií
Facebook Shared Link (1200 x 628 px)
  • Odporúčané rozmery fotky sú 1200 x 628 px
  • Pre štvorcový formát sú min. rozmery 154 x 154 px
  • Pre obdĺžnikový formát sú min. rozmery 470 x 246 px
  • Fotky menšie než min. rozmery budú zväčšené

Naše odporúčanie:

  • Fotku vždy nahrávajte s väčšími rozmermi pri zachovaní rovnakého pomeru strán, dosiahnete tak lepšiu kvalitu fotky
  • Ak nenastavíte žiadnu fotku, Facebook nejakú vyberie z odkazu, ktorý zdieľate
Facebook Slideshow (1280 x 720 px)
  • Podporované formáty pre video sú .MOV alebo .MP4
  • Vhodný pomer strán je 16:9, 1:1 alebo 2:3

Naše odporúčanie:

  • Nahrávajte iba obrázky s dodržaným pomerom strán, v opačnom prípade ich Facebook oreže
Instagram Profile Photo (180 x 180 px)
  • V aplikácií sa zobrazí vo veľkosti 110 x 100px
  • Na počítači bude profilová väčšia ako v aplikácií
  • Fotka s rozmermi 180 x 180 px zabezpečí správne zobrazovanie na všetkých zariadeniach

Naše odporúčanie:

  • Pomer strán fotky by mal byť 1:1
  • Profilová fotka sa zobrazí ako kruh
  • Ak chcete zmeniť fotku na počítači, nemôžete použiť PNG
Instagram Single Image (1080 x 1080 px)
  • Bežná fotka, ktorá sa zobrazí vo feede alebo vo vašom profile
  • Ak nahráte obdĺžnikovú fotku s malými rozmermi, Instagram vyplní prázdne miesto čiernym pozadím

Naše odporúčanie:

  • Výška fotky sa môže pohybovať od 566 px až do 1350 px
  • Vždy je dôležitejšie ako vyzerá fotka na mobile než na počítači
Instagram Video (1080 x 1920 px)
  • Odporúčané rozlíšenie videa je 1080 x 1920 px
  • Rozlíšenie videa môže byť aj 600 x 600 px
  • Minimálna dĺžka videa sú 3 sekundy
  • Maximálna dĺžka videa je 60 sekúnd

Naše odporúčanie:

  • Využívajte videa kreatívne, obyčajnou prezentáciou produktu nikoho nezaujmete
  • Video púta pozornosť lepšie ako fotka
Instagram Stories (1080 x 1920 px)
  • Odporúčané rozmery sú 1080 x 1920 px
  • Minimálne rozmery fotky v Story sú 600 x 1067 px
  • Pomer strán je 9:16
  • Maximálna veľkosť súboru je 4GB

Naše odporúčanie:

  • Instagram stories sleduje viac ako 300 miliónov používateľov denne, preto využite ich celý potenciál
  • Veľmi dobre fungujú aj videá alebo Boomerang
  • Pre dosiahnutie ešte vyššej interakcie využívajte nálepky (anketa, otázky atď.)
LinkedIn Profile Photo (400 x 400 px)
  • Odporúčané rozmery profilovej fotky sú 400 x 400 px
  • Ak nahráte fotku menšiu ako odporúčané rozmery, môže byť orezaná alebo rozmazaná
  • Profilová fotka bude orezaná ako kruh

Naše odporúčanie:

  • LinkedIn vám dovolí fotku pri nahrávaní priblížiť alebo orezať, preto nemusíte využívať iné grafické editory
LinkedIn Header Image (1584 x 396 px)
  • Odporúčané rozmery pozadia v hlavičke sú 1584 x 396 px
  • Profilová fotka zakrýva dolnú časť obrázka v hlavičke

Naše odporúčanie:

  • Táto fotka púta po tej profilovej najviac pozornosti, preto si na nej dajte záležať
  • Držte sa svojej osobnej alebo firemnej identity, majte svoj profil zladený v jednotnom štýle
LinkedIn Company Profile Photo (300 x 300 px)
  • Profilová fotka firmy má menšie rozmery ako tá vo vašom profile a to 300 x 300 px
  • Fotka sa bude zobrazovať ako štvorec alebo kruh, záleží na konkrétnom umiestnení

Naše odporúčanie:

  • Toto miesto je ideálne pre umiestnenie loga vašej firmy
  • Uistite sa, že je váš text dobre čitateľný
LinkedIn Company Cover Photo (1536 x 768 px)
  • Optimálne rozmery cover fotky vašej firmy sú 1536 x 768 px
  • Minimálne rozmery sú 1192 x 200 px

Naše odporúčanie:

  • Myslite na to, že veľká časť cover fotky bude zakrytá
  • Neodporúčame používať text
LinkedIn Company Cover Photo (1536 x 768 px)
  • Tento obrázok sa zobrazuje iba keď používate záložku „Life“
  • Pomer strán obrázka je 3:1
YouTube Profile Photo (800 x 800 px)
  • Odporúčané rozmery sú 800 x 800 px
  • Ak nahráte fotku menšiu ako sú odporúčané rozmery, kvalita fotky bude horšia
  • Podporované formáty sú JPG, BMP, PNG alebo GIF (nesmie byť animovaný GIF)
  • Fotka sa zobrazuje ako kruh

Naše odporúčanie:

  • Najčastejšie sa používa logo alebo osobná fotka
YouTube Cover Photo (2560 x 1440 px)
  • Odporúčané rozmery 2560 x 1440 px vám zabezpečia správne zobrazenie na všetkých zariadeniach
  • Maximálna šírka je 2560 px
  • Maximálna veľkosť fotky je 6MB

Naše odporúčanie:

  • Preplácane cover fotky sú už dávno out, stavte preto na jednoduchosť
YouTube Thumbnail Image (1280 x 720 px)
  • Odporúčané rozmery vami nahraného náhľadu sú 1280 x 720 px
  • Minimálna šírka náhľadu je 640 px
  • Maximálna veľkosť obrázku je 2MB

Naše odporúčanie:

  • Ak k videu nenahráte vlastný náhľad, YouTube vyberie nejakú snímku z videa
  • Videá s vlastným náhľadom zaujmú oveľa viac, preto sa ich snažte tvoriť čo najlepšie