8 tipov, ktoré posunú Vašu vizitku na nový level
21. novembra 2018
Dizajn manuál – prečo by ho mala mať každá firma, aj malá.
2. decembra 2018

Webdizajn trendy na rok 2019
4.časť: Asymetrický dizajn (nedodržaný grid)

Asymetrický dizajn

V roku 2019 budú web dizajn trendy aj o uvažovaní mimo zabehnutých koľají, lepšie povedané mimo grid. Nedodržaný grid a asymetrický dizajn zanechávajú výraznú stopu vo webovom dizajne. Napriek mnohým web dizajnérom presadzujúcim flat, rýchly, minimalistický dizajn, je tu aj veľká skupina dizajnérov obhajujúcich čerstvý a nápadný vizuál asymetrického dizajnu.

Grid systém sa používa desaťročia na všetky druhy vizuálov, od webových stránok, cez noviny a print až po outdoorovú reklamu. Pomáha dizajnérom udržiavať jednoduché zarovnanie a konzistentnosť, keď pridávajú obsah – obrázky, nadpisy, predlohu, odkazy - na akomkoľvek médiu, v ktorom pracujú, pričom zachováva štruktúru gridu v základnom usporiadaní a udržuje symetriu.

Z historického hľadiska nepoužívanie gridu zvyčajne vyústilo do vizuálov, ktoré mnohí nazvali nedbalé alebo rozptyľujúce návrhy, ktoré udržujú používateľa v tom, aby sa zameral na najdôležitejšie časti stránky. Napriek tomu, asymetria a nedodržaný grid získavajú čoraz viac na popularite, pretože je to spôsob ako nevyzerať ako väčšina webstránok a zároveň nepôsobiť rušivo alebo nedbalo.

Dizajnéri sú toho schopní dosiahnuť vďaka premyslenému zalomeniu gridu. Dôležité je mať vopred premyslenú hierarchiu a zalomenie webu tak, aby to vo finále spolu celé ladilo. Použitie nezvyčajných umiestnení, vrstvenie s rôznymi farbami a textúrami, opakovanie nepravidelných vzorov, použitie bieleho priestoru a kreatívne používanie typografie vytvárajú pocit hĺbky, ktorý sa zvyčajne nenachádza v rozloženiach založených na gride.

Takýto dizajn je pútavý, pomáha zaujať používateľa a nasmerovať ho k najdôležitejším častiam stránky. Kreatívne použitie vizuálnej hierarchie usmerňuje oko na to miesto, kam sa má pozrieť. Použitím farieb, tvarov, textúr a dynamických snímok môže webdizajnér nasmerovať pozornosť na obsah, ktorý chce používateľ nájsť.

Pokračovanie nabudúce / Tvary

Zdroj: www.theedigital.com